- 2010, bästa träningsåret någonsin? :)

Ja, det lär det faktiskt bli. Med tanke på att jag tränat i ca 3 månader nu, och seriösare och seriösare för varje vecka som går, så lutar det i alla fall åt rätt håll :)

Mitt mål just nu är att gå ner ifrån 8.5 bf till 7 bf, (bf = kroppsfettets %), jag har inget slutdatum på det för tillfället, men jag ska klura ut något efter jul/nyår direkt.
Framöver blir det att inhandla en ordentlig våg som jag kan mäta upp maten med samt en näringstabell för exakt värde utav olika produkter, kanske en del tillskott, kläder, träningstillbehör? Haha, listan kan göras lång. :)

Sen beroende på hur bra det har gått så funderar jag faktiskt på att eventuellt debutera i någon tävling om ett par år framöver, vill helst ha lite mer "kött" på benen både fysiskt och kunskapsmässigt.. Detta är ett av mina högt uppsatta mål, det finns flera. Men resten avslöjar jag inte för allmänheten ännu, det är bara en 2-3 personer som vet om det.


Köpte in det nya nummret utav BODY idag, fick en kalender på köpet faktiskt, inte helt fel! =) Imorgon är det ett armpass som väntar och det är även det sista passet innan jul & juldagen, blir att unna sig julmaten på Julafton & faktiskt, ta ett par öl & ha det trevligt med grabbarna på Metropol under juldagen. Ett litet "adjö" av mig, "R.I.P Big Zam" som Dennis uttryckte sig, haha..
Men ja, det är en lång nykter period med en massa seriös träning som väntar år 2010. BODY är en tidning som ger grymt mycket inspiration & motivation! Chris Harnell, en av mina absoluta favoriter i gymvärlden hade hand om "Vassa Armar" artikeln idag, så tänkte köra efter Expressprogrammet som fanns där imorgon.

Lite kosttips, eftersom att många frågar efter vad som är bra & dåligt att äta. Informationen som läggs upp nedanför är tagen ur BODY Januari 2010.
Ha alltid hemma;

- Havregryn
- Ägg
- Potatis
- Ris, råris
- Osötat fullkornsbröd
- Grönsaker (massor)
- Tonfisk (I vatten)
- Kycklingfilé
- Mager köttfärs
- Lätt-Kesella, Mini-Keso
- Proteinpulver
- Lax, makrill
- Raps - Olivolja
- Kokosfett, smör
- Paranötter, Valnötter
- Avokado

Ha aldrig hemma;

- Glass, godis
- Kaffebröd, bullar, kakor, kex
- Pommes frites, pulvermos
- Chips, snacks
- Piroger, pajer
- Pizza, korv, sylta
- Saft, sylt, läsk (funlight är ett tips om ni vill ha saft)
- Såser & andra halvfabrikat (Goda såser kan du göra av t.ex lättkesella & vitlök med en stavmixer, mycket gott!)
Jag måste faktiskt stolt få tillägga att det på ett ungefär är så här min kylskåps & skafferi avdelning ser ut hemma, dock har jag ätar dagar en gång / vecka då jag sköter kosten i helhet som vanligt, men ett onyttigt mål. Kan bli en Pizza, Hamburgare, Kebab, Tacos osv.. Att smälla i sig godis till frukost, glass till efterrätt, läsk & chips till mellan mål och en pizza till kvällsmat är ju INTE att rekomendera.


Ha en underbar Jul & ett gott nytt år allihop! Hoppas att fler av er där ute kommer sätta igång med träningen, som är vägen till ett så mycket friskare & hälsosammare liv! :)


Kommentarer
Postat av: Emil p

oooodu, 1 januari smäller det! tackar för detta :D

2009-12-22 @ 21:29:22
Postat av: Joakim

Låter kanon! Ska bli intressant att se vad är för mål du sätter upp sen! =)

2009-12-23 @ 14:26:15
Postat av: Joakim

Nu har ja småfixat en blogg..så nu kan vi hålla koll på varandras träning...får se hur länge ja orkar blogga vill säga... =)

2009-12-23 @ 19:43:18
URL: http://timejoakim.blogg.se/
Postat av: CZ

Det är bra Emil! Håll i det nu med kost & träning så kommer du garanterat nå dina resultat!



Fan vad bra Jocke :) Har uppdaterat dåligt men det kommer mer efter nyår, jag ska följa den! :)

2009-12-25 @ 09:04:55
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: Louise

Hejhej, hoppas du haft en bra jul med mycket god mat och skratt och att du fått massa fina klappar. Kolla gärna in vad jag fick i min blogg. /Make Love not War

2009-12-25 @ 09:23:17
URL: http://laalee.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Härligt att läsa om hur seriös du är :)

Hur är det om man har 4-5 chokladaskar hemma som man inte kan låta bli??

2009-12-26 @ 18:17:15
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: CZ

Tack detsamma Louise!

Dem 4-5 chockladaskarna hade jag inte petat på, haha. Kanske någon bit .. Men jag hade plågat mig, det är ingen annan än du som fått mig att gå efter "Its all worth it" coach!

2009-12-27 @ 20:59:51
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0