- Ännu ett mål avklarat! =)

Hade larmet ställt på 07:30 idag, tänkte ta mig en promenad på 60 minuter men insåg efter 20 att det var lönlöst, jag kom verkligen ingenstans, haha. Så halt det blir efter att det regnat alltså.. Ja, till slut kämpade jag mig upp till gymmet istället. Körde:

* 10 min, 6-6.5km/h,
* Därefter Intervall träning 5minuter,
* Tillbaka till 10 min 6-6.5km/h
* Och avslutade med ännu en Intervall på 5 minuter.
Så sammanlagt 30min crosstrainer & ungefär 30 min promenad. Kommer se likadant ut för resten utav veckan. Ska nämligen uppdatera mig själv lite & ta fettmätning på Lördag om allt går som det ska. Då http://perekbjorn.blogg.se/ förhoppningsvis kikar in till Hultsfred!
Intag innan morgonpromenad: Omega 3 tillskott, Animal Cuts + Aminosyror före/efter (8g per portion)

Hemma strax efter 09:00 och lagade frukost som bestod av:
* 1 helt ägg + 1 äggvita
* 100g Makrill (i tomatsås)
* Ett knäckebröd (Rikt på omega-3 fettsyror & fibrer)
* ca 100-120g minikeso
* Only One, (vitamintillskott)
* Ett par glas vatten


Där efter vidare till Banken med min kära mor & ordnade lånet till min utbildning i Stockholm i Februari då jag ska ge mig an en utbildning till Certifierad Styrketränings instruktör. Längtar något helt sjukt efter det! =) Hoppas bara det finns något gym någonstans där man kan få nytta av utbildningen ute på "fältet" också.
* 10:30, Proteindrink (28g)
Strax slog klockan 12:00, och det var dags för Lunch, bestående utav:
* 3 äggvitor
* 120g tonfisk (i vatten)
* 120g minikeso
* Avokado (ca 40-45g)
* Ett halvt knäckebröd (Sorry Per, men det kändes nog idag) :P
* Så blev det även ett par glas vatten här

Redan vid 13:00 var jag & Dennis på gymmet, hade min planering gått som den skulle så hade jag inte varit där förrän 14:30, vill helst vänta 1-2 timmar efter maten med att gå till gymmet. Det är rekomenderat i många tidningar, böcker bland annat och följer det oftast strikt. Men då Dennis hade annat för sig just då så fick vi justera om lite som sagt. Vi var tvungna att träna tillsammans idag då det var vår sista maxning innan nyår; 120kg!
Och vi klarade det faktiskt båda två! Och här kändes det verkligen att det var min maxstyrka! Vi hade tänkt videofilma det till bloggen som ett litet bevis ifall det nu skulle vara någon som tvekar på det. Men det är så sant som det är sagt och därefter är ni ju faktiskt fria till att tro vad ni vill.
Skönt att ha det avklarat i alla fall! Nu är det bara det där tjatet om 7% bf kvar. Ska bli skönt att förhoppningsvis ha nått alla sina mål. Det gäller ju att sätta upp realistiska mål. I februari hoppas jag att bulken börjar för mig, senast i Februari! :)
Direkt efter träning, ca 14:30 blev det ännu en proteindrink & ca 8g aminosyror. Sen väntade jag runt 1 timma med att äta middag, middagen såg exakt likadan ut som lunchen, smidigt med näringsrik burkmat ;) Haha.
'
Ett smidigt mellanmål vid ca 18:00, en halv burk Lättkesella mixat med hallon & blåbär, RIKTIGT GOTT! =)


Kvällsmålet, nu för en timme sen, dvs vid 20:00;

* En burk makrill i tomatsås, Burken säger 125g/burk, då kanske 100-110g kan vara ren makrill?
* 2 stekta ägg (I en matsked rapsolja)
* 50-60g räkor
* Keson var slut! Så la istället dit en enklare proteindrink vid sidan av. Ca gurka 15gram protein fick jag ut där.
Känns som det blev lite mycket fett vid kvällsmålet, då jag tog två hela ägg + makrillen. (Varje ägg-gula innehåller ca 5g fett)


Nyttiga fetter där i makrillen iaf, mycket av omega 3 fetterna har sjunkit lavinartat i Laxen tyvärr, då mycket av laxen i fiskdiskarna är odlad sådan och fisken får inte den mat den behöver ifrån havet utan man ger dem istället en slags "fiskmat", hörde jag på TV iaf, kan ju tålas & tänka på :P
22:30, Caseinprotein (långsamt protein), + några cashewnötter & läggdags.


Dagarna kommer se rätt exakt likadana ut för resten av veckan, förutom Nyår då jag är vaken lite längre, annars är det ingenting, blir ett nyktert nyår & vara hemma & ha trevligt med Familjen. Känns som jag visar för lite hur mycket dem verkligen betyder för mig ibland. Men Mamma, Pappa, Bror ni vet att ni är bäst! :D
Ska försöka få fatt i någon bloggkunnig & styla upp bloggen lite nu i dagarna tänkte jag, någon som är duktig på just detta?

Kommentarer
Postat av: Julian Rodriguez

Kommer strax ska bara kasta tårtan.

2009-12-28 @ 21:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0