- Julfestligheter.

Ja, 13 veckor höll jag mig nykter & igår blev det alkoholintag på Metropol. Det var grymt kul faktiskt! Man kan säga att det var lite av ett farväl av mig när det gäller att synas ute på klubbar & fester över huvudettaget.
Nu är det istället fortsatt stenhård träning och noggranhet med kost & sömn. Det är visserligen Vinter nu, men rätt som det är så är Sommaren framme. Och då ska jag ha uppnått mina mål, bättre att vara ute i god tid.
Fick en massa komplimanger av folk som vet vad styrketräning innebär, jag hade blivit fit! Sen fanns det ju dem som inte sysslar med träning alls och undrade över hur jag mådde, om jag blivit sjuk, att jag håller på & försvinna m.m. Men well, jag mår toppen och har aldrig mått bättre!
Det var tydligen en hel del man inte hade en aning om som följde min blogg, riktigt kul & höra! Därför ska jag försöka bli lite duktigare med att uppdatera den!


Alkohol och träning?

Ja, det går inte riktigt hand i hand som alla säkert förstår. Alkohol gynnar INTE träningen på något vis. Med alkohol bildas ämnen i kroppen som ökar muskelnedbrytningen & sabbar fettförbränningen. Så att det skulle vara mer OK att dricka under bulk (byggande) än vid deff kan jag personligen inte alls hålla med om. En del menar på att "Ja, men jag ska ändå lägga på mig nu, och alkohol blir man ju tjock av, så då är det inte lika farligt".
Alkohol är även prestations sänkande och bidrar snabbare till mjölksyra, vilket inte heller är något bra.
Därför är ett tips att vila före/efter syndardagen, alltså festdagen. Och sköta maten bra före/efter är också viktigt.
Mat = proteiner (byggstenar), proteiner är uppbyggt av aminosyror. Aminosyror motverkar nämligen muskelnedbrytningen en del.
Det finns 20 olika aminosyror varav 8 som är essentiella, det vill säga livsnödvändiga.
Trots vetskapen om det här så var jag faktiskt på gymmet en sväng idag, intervall träning i 10 minuter på Crosstrainern & lite fram & utsida axlar. Vet att det inte gynnar kroppen så mycket eftersom jag säkert hade alkohol kvar i blodet, men det gynnar mitt huvud. Skönt & träna! :)

Kommentarer
Postat av: mackiiee

du är i sjukt bra form nu ju, har jobbat hårt och du har väl kommit långt på dina mål. du ska va hel nöjd tycker ja;). pluss. ja börja o kände på vikterna idag. :P snart kommer jag igen!!! startar lite lätt hemma nu.:! //macke c

2009-12-27 @ 04:50:04
Postat av: CZ

Bättre kan det dock bli! Fan vad skönt att du börjat friskna till nu äntligen! Du får käka massvis av vitlök och klä dig efter väder! ;) Ses på gymmet Mackie!

2009-12-27 @ 20:57:47
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0