- 3-siffrigt, äntligen!

Och nu är det inte i kroppsvikt jag talar om, är nere på ca 88kg, hoppas jag. Ska väga mig imorgon igen, var 88.6 förra veckan. Och har jag inte gått ner så måste jag ha ökat något i massa, för styrkan är det inget fel på!
Skulle egentligen ha ökat till 85kg i tyngsta set'et idag i bänkpressen, men motiviationen var på TOP & jag la på 15kg extra, alltså 100kg, och jag klarade det! :) Så tänkte publicera mitt träningsupplägg idag faktiskt, bröst huvudsakligen, sen axlar & mage, axlarna tränas som tidigare nämnt när man tränar bröst.


Började med ett uppvärmnings-set på bänkpressen med endast stången, någon slags uppvärmning innan passen är viktigt. Börjar du med tungt direkt finns det risk att du skadar dig, ganska logiskt.

Set 1, 50kg x 10
Set 2, 70kg x 8
Set 3, 100kg x 3
Set 4, 70kg x 8
Set 5, 50kg x 10

Ganska många set bänkpress, läste lite ur en BODY-tidning och tog lite ifrån en artikel om "djurisk träning", nästa övning hur som helst var nedåtlutad hantelpress, för undre delen av bröstet.

Set 1, 26kg x 10
Set 2, 32kg x 10
Set 3, 32kg x 10
Set 4, 26kg x 10

Skulle ha kört tyngre här, typ börjat med 32kg's i första & sista set, sen 34 i mitten seten, var ute efter ett 10,8,8,10 upplägg. Men men, starkare än vad man tror tydligen? :D Nästa övning var hantelflies med nedåtlutad bänk. Flies är detsamma som hantel press bara att istället för att du ska ner med armbågarna så ska du ut med armarna i en bredare sträckning åt sidan. Aldrig kört med nedåtlutad bänk så jag fick testa mig fram lite på vikterna.

Set 1, 11.5kg x 12
Set 2, 14kg x 12
Set 2, 14kg x 12

Kör nog på 14kg nästa gång i första set, sen 16 i mittenset'et, därefter tillbaka till 14kg .. Sista bröstövningen, cablecross. Har blivit en slags bas-avslutningsövning för mig.

Set 1, 25kg x 12
Set 2, 30kg x 10
Set 3, 35kg x 8-10 (minns inte om jag ska vara ärlig, men någonstans där)
Set 4, 25kg x 12

Idag körde vi bara en axel övning eftersom att simning stod på schemat efter träningen, som lite cool-down.. Lekte lite först med Dennis & Ninos, trampoliner o sånt, var skitkul. Haha.. Sen kom Jennie upp, så vi simmade väl en 20 längder iaf. (1 längd = 25m) Skönt som fan faktiskt .. Iaf, hantellyft framåt efter bröstpasset, 11.5kg x 3 set (20 reps per set).

Efter det, magpass, blev 4 set crunches, och dem körde vi under den egentliga vilotiden på hantellyft framåt, så undertiden Dennis körde hantellyften, körde jag crunches, och tvärtom..

Därefter blev det den så kallade "Djävulsgungan" med en 15kg's vikt, x 4 set. Den är inte alls lika jobbig som då vi började med den, men fortfarande grym!



Saker & ting börjar krypa fram nu känns det som, inte mycket "skum" kvar.. Deffen slutar om 4 veckor, om jag är nöjd då vill säga, sen börjar byggandet äntligen! Ser fram emot det något otroligt..



Har inte bloggat på väldigt lång tid nu, har inte haft orken eller humöret för det tyvärr, man är duktigt sliten efter att ha arbetat 8 timmar & gymmat uppemot 1.5 dag in & dag ut. Men det är värt det .. :)


Kommentarer
Postat av: Edwin!

Inspirerande! Jag har tränat lite halvseriöst nu i höst men man blir helt klart taggad på att satsa lite mer när man läser din blogg. Jag ska inte säga 'lycka till' för det verkan inte behövas, utan fortsätt köra på bara! :)

2009-12-01 @ 18:52:40
Postat av: CZ

Bywater? Tack så mycket! Ah, har verkligen fastnat för träningen nu men allt peppande som finns behövs! =) Du har ju svinbra fysik till att gymma, bara köra på nu!

2009-12-01 @ 22:17:34
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: Bywater ;)

Klart det är sjuke eddan :p. Aa, jag har ju blivit större och starkare senaste åren men man har ju inte kört benseriöst direkt. Kanske dags nu :)

2009-12-02 @ 12:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0