- Tisdag, ett underbart pass!

Yo! Haha, träningen gick något sjukligt bra idag! Ökade i allt igen, så än så länge är veckan lyckad. Har dock ont i mitt knä efter förra veckans benpass, och fortfarande en grym träningsvärk i låren. Är det inte över tills imorgon kväll så funderar jag på att ta några löpvarv istället & ett extra bröst pass på torsdag.

Kommer inte att lägga upp något specifikt schema idag, eftersom jag måste iväg till arbetsförmedlingen & söka lite jobb strax.. Och ikväll känner jag redan nu att jag kommer vara för trött. Men för er som har följt bloggen vet ju vilka övningar som är vilka & förstår nog någorlunda. :)

Började passet som vanligt med ett uppvärmningssit i latsdrag framför huvudet, därefter taggad till 1000 så gav jag mig på Chins, brukar oftast använda mig utav en person som håller i benen så man inte dinglar så dant fram och tillbaka. Det gick extremt BRA hur som helst! Första set 16st(!), andra, 12 & en annan typ av chins fast med V-handtag i 3e set blev 13 st. Är sjukt nöjd, för en månad sen klarade jag knappt 4.
En annan sak värd att nämna tycker jag är den sittande kabelrodden där jag ökade rejält i vikter. Började första set med 50kg, andra med 60, tredje med 70kg & sista med 75kg. Alla set var med ca 8-12 repitioner.

Träning utav baksida axlar + traps (tjurnacke) var också rå! Känner redan nu hur stel jag verkligen är över hela ryggen/nacken ..
Som avslutning på allt körde jag underarmträning i cablecrossen, en övning perekbjorn.blogg.se/ visade mig. Det är en ganska simpel övning som tar ganska för jävligt på underarmen, hehe .. Handen i ett handtag, stöd armbågen i den fria handens handflata, och arbeta med handleden, pressa in, släpp ut osv .. Hur bra som helst!



Sådär, det är allt jag hinner med för idag tyvärr. Onsdag imorgon vilket betyder vilodag med endast promenader, tyckte det var ganska jobbigt att vila de första veckorna. Men ju tyngre pass på gymmet & ju mer kunskap om kroppen man får så är det skönt, och milt sagt nödvändigt ..

Kommentarer
Postat av: Ina

Grattis till din stora viktnedgång! SKITBRA jobbat!! =D



Kan du äta kycklinfilé sådär "torrt" utan sås? =D

Jag har förätit mig eller nåt på detta.. har skitsvårt att få i mig k.filé oavsett om den är i grykta/med såser/sallader.. Det är nåt otäckt med konsistensen :/

2009-11-17 @ 22:33:39
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: CZ

Tack! :)

Jodå det var väl lite si så där i början, men brukar skära upp den i småbitar så det blir nästan som en salladskyckling. Inte lika svårt då tycker jag inte. :)

2009-11-18 @ 09:27:08
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0