- Tisdag, Rygg&Baksida Axlar, supernöjd!

Vilken bra dag!
Vaknar upp kl 06:50 (tog en proteindrink o Omega 3 direkt) & strax därefter får jag sms utav en vän som ville följa med ut & gå, vi gick en ganska lång promenad, ca 60 min tog det.. Blev diskussioner om allt mellan himmel & jord.. hehe.
Är hemma ungefär 08:30 då frukosten är så gott som färdig, (kokade äggen igår kväll). Så två ägg & en atletdrink blev det till frukost. La till en liten skvätt extra havre, för ett tungt ryggpass väntade ;)

Kl, 09:30 går jag & MR. D! =D (äntligen uppe i tid igen, haha) upp till gymmet, den andra D också, men han följde bara med för lite motionscykling. :)



RYGG;

Chins & latsdrag: Första passet där jag lägger in chins, trodde aldrig jag skulle klara det, men det gick bättre än väntat, älska!

Set 1, 8 reps
Set 2, 6 reps
Set 3, Latsdrag, 60kg x 12

Kabelrodd:

Set 1, 45kg x 12
Set 2, 55kg x 10
Set 3, 55kg x 8


Ryggresningar m. vikt: Man kan väl säga att det är en typ av 'Good mornings' fast på en "ställning", man har benen låsta och överkroppen fri, sen bugar man sig ner, och därefter reser upp ryggen.

Uppvärmnings-set utan vikter tills man fick in övningen någorlunda.
Set 1, 15kg x 12
Set 2, 15kg x 10
Set 3, 15kg x 8


AXLAR; La in en skön combo övning här, det jag skrev om i tidigare inlägg, två övningar i en med andra ord.


Upprätt rod med V-handtag, och Flies:

Set 1, 40kg x 12 upprätt rod + 11.5kg x 12 flies.
Set 2, 50kg x 10 upprätt rod x 11.5kg x 12 flies.
Set 3, 50kg x 7 upprätt rod x 11.5kg x 10 flies (heeelt slut i axlarna här..)

Shrugs & hantelrullningar (tjurnacken): Kan vara den mest sköna och mest irriterande övning som finns? Man orkar sjukt mycket mer än man tränar på, men tar man för mycket så tappar man greppet, i varje fall jag. Irriterande!

Set 1, Shrugs, 80kg x 8
Set 2, Shrugs, 85kg x 8
Set 3, Hantelrullningar 32kg's hantlar x 10


Blev ett pass på sammanlagt 16 set, har blivit rekomenderad att köra emellan 16-18 set på Rygg & Baksida axlar, som ni såg bytte jag ut Omvänd cablecross emot upprätt rodd m. V-handtag för omväxlingsskull. Träningen blir verkligen mycket roligare om man ändrar & donar lite som man känner för.. :)

Imorgon är det redan Onsdag, veckorna går fort när man är sysselsatt. Betyder vilodag, sen på Torsdag väntar ett ännu brutalare benpass än förra veckans, ska försöka ge mig på iaf 130kg i benpressen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0