- Torsdag, Ben & Vader, 150kg benpress i 4e set x 12

Hallå Hallå gott folk!
Har varit väldigt dålig med bilder på senaste tiden .. Men nu i vintertid verkar gymmandet vara prioritet för många. Men ja, om ett par månader är det säkert lugnt igen, sen de 2 sista månaderna innan sommaren så är det fullt igen .. :)

Körde ben vid 09:00 idag med Andy & Folke.. (Folke har köpt ett årskort nu, tummen upp!)

Vi värmde upp med cardio i 12 minuter innan träning, och dryg 10 minuter som nervarvning efter passet..
Först började vi med min benfavorit, benpress.. Tycker den tar så j*vla bra! Haha.. Körde 140kg förra gången om jag inte minns fel, idag började vi på 90, 120, 130 och avslutade på 150kg i 4e set x 12 alla gånger. Så jag är milt sagt nöjd. Tror fan jag sätter upp 170 direkt nästa vecka, men med lite färre reps. Kan gå bra, kan inte gå alls. Återstå & se, men utmaningar kan nog vara det bästa som finns, i varje fall när man tävlar emot sig själv.

Det blev även 3 set benspark efter det, körde alla set'en emellan 65-70kg, man vet ju aldrig med dem där sablans luftmaskinerna. Ibland tapppar trycket 5kg, och ibland ökar det med 5, enligt mätaren iaf.

Därefter lårcurl & vadpress, lårcurlen började jag på 45kg & slutade på 60 i 4e set. Vadpressen ökade jag med 20kg idag och slutade med inte mindre än 130kg, tror max är 150-160. Så vid maxnings-veckan om 6 veckor ska jag nog ge mig på full vikt.

Avslutade styrkepasset med 3 råa set utfall med 38kgs vikt i händerna, en grym övning jag kommer att köra varje benpass!

För att varva ner lite gav vi oss på cardion & ca 10 minuter igen, och åkte bil hem. Men jag fick mig en extra promenad då jag glömde nycklarna till huset på gymmet. Så fick gå hela vägen upp igen, haltandes och öm. Men det är rätt åt mig ;)

Imorgon väntar en Barnpizza på Europa! Borde kanske egentligen inte äta utemat alls eftersom jag ska mäta mitt bf (kroppsfett) om ca en månad igen. Men sköter kosten in i minsta detalj de andra dagarna och har börjat gå promenader på ca 60min. Helheten är det man räknar på som sagt, och enligt Coach är det ingen fara.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0