- Tisdag, Rygg&Baksida axlar med Coach & Andy! :)

Det är inte sant, inlägget försvann, IGEN!!! Men nu har jag inte mycket annat & göra så jag skriver om allt ..

Blev lite sovmorgon idag, gick faktiskt upp förrän 08:30, var ändå sjukt trött denna morgon.. Men laddade upp med en rätt stadig frukost. En atletdrink bestående utav mjölk, fiberhavregryn, banan & proteinpulver. Sen ett ägg vid sidan om, och på vägen upp emot gymmet slank en klementin ner :)

Strax innan 10:00 mötte vi upp Per på parkeringen, han hade sin fett%mätare med sig. Oufh, vad jag väntat på detta.. När vi väl kom till omklädningsrummet stod jag & väntade på att resultatet skulle hamna någonstans emellan 15-20% kroppsfett. Men ICKE! Det visade sig inte vara mer än 10.7% bf! Verkligen superglad! Satte upp ett nytt mål med Per, ska försöka hamna på under 9% om en månad. :)

Hur som helst, passet, det blev ett uppvärmningsset med latsdrag, bred fattning framför huvudet, (alltid framför huvudet har jag fått lära mig ;).)
Där efter en övning jag börjat tycka om grymt mycket eftersom jag bara klarar fler & fler repitioner i den, nämligen Chins!


CHINS;
Set 1, ca 7-8 reps
Set 2, ca 5-6 reps
Set 3, ca 6-7 reps (omvänd fattning här på sista set'et, med handflatorna emot mig själv)



SITTANDE KABELRODD;
Set 1, 45kg x 12
Set 2, 50kg x 12
Set 3, 55kg x 11
Set 4, 60kg x 10


ENHANDS HANTELRODD;
Set 1, 23kg x 12/arm
Set 2, 26kg x 12/arm
Set 3, 26kg x 10-12/arm (minns inte exakt)


RYGGRESNINGAR MED VIKT; 5kg lättare vikt än förra gången, då 15kg's vikten är så otymplig att hålla i.
Set 1, 10kg vikt x 12 reps
Set 2,10kg vikt x 10 reps
Set 3, 10kg vikt x 10 reps (Denna övning tar ordentligt i ländryggsmuskulaturen, bränner bra! =D .)

OBS, bilden visar s.k 'good mornings', men tänkte det var ett någorlunda bra exempel att förklara, men när du kör ryggresningar står du istället i en ställning med låren som högsta stöd & fötterna låsta, snett framåtlutad. Sen "bugar" du dig neråt, och tillbaka till upprätt läge med ryggen. Ganska svårt & förklara men tror de flesta av er förstår.

Nästa muskelgrupp var baksida axlar.

Testade en ny övning för omväxlingsskull, Per rekomenderade denna, så både jag & Andy hoppade på det. En övning man riktigt får "tänka med muskeln" på. Tyckte det brände bra =)

Vet inte vad vi ska kalla den, men, ja ..

OMVÄND ENHANDS CABLECROSS (kanske?) Den fungerar likadant som cablecross för bröst, bara att den är vänd helt åt andra hållet och med en hand. Viktigt med övningen är att ha samma böj på armen under hela övningen.

Set 1, 10kg x 13-14/arm
Set 2, 10kg x 13-14/arm
Set 3, 10kg x 13-14/arm
Varför det blev så pass många reps var för att jag hade svårt till & hitta det rätta läget först. Men ja, man kom in i det ganska snabbt. Skön övning som bränner ordentligt i baksidan av axlarna.

SITTANDE HANTELLYFT ÅT SIDAN; Ungefär samma som på bilden som kommer, bara att jag satt framåt lutad på en bänk. Utgångsläge var med vikterna under benen, sen pressa ut dem en bra bit, inte upp som jag gjorde först, utan vikterna ska ut ifrån kroppen.
Set 1, 10kg x 6-7 (alldeles för tungt)
Set 2, 8kg x 6-7 (fortfarande tungt)
Set 3, 7kg x 8-9 (det var en ganska lagom vikt)




Som avslut på passet la vi till lite underarmar, och det var väldigt smart faktiskt eftersom vi oftast inte hinner det under Fredagspassen, då det är Biceps, triceps, mage.

SKIVSTÅNGSRULL BAKOM RYGGEN;
Hitta en passande vikt, eftersom man inte använder armarna utan handlederna så klarar man nog ganska tunga vikter på denna, men huvudsaken är att du gör rätt & känner av muskeln.
Set 1, Ca 25-27kg x 12 (Vet inte exakt hur mycket det är på dem fasta vikterna)
Set 2, Ca 25-27kg x 12
Set 3, Ca 25-27kg x 12
En del set körde jag nog lite fler reps än 12 också, för att gå ändå ut i det sista..

EZ-CURL, för framsidan av underarmarna, även biceps jobbar här ..
Set 1, 17.5kg x 12
Set 2, 17.5kg x 12
Set 3, 17.5kg x 10-12
Denna bild visar skivstångscurl, det är i princip samma bara att istället för att ha handflatorna vända upp emot dig själv så har du dem ner emot golvet istället. Så ja, omvänd skivstångscurl kan man säga, fast med EZ stång nu, skönare grepp & skonsammare emot handlederna ;)



Passet var supernice, ska åka in om någon/ett par veckor till Vimmerby & träna på det gymmet, har inte bestämt mig för vilken muskelgrupp det blir än bara :P

Maten efter träning idag blev 2dl kokt parboiled ris, en halv burk tonfisk & ett ägg till det, blir samma till middagen sen. Och imorgon skulle jag tro, mamma kokade lite extra. Bra med mammor ibland ;) Hehe ..

Kommentarer
Postat av: Ekbjörn

Fan va bra att du hade så bra BF :) Under 9 då som sagt nästa gång! Kul att träna ihop även fast mitt pass blev lite lidande på grund av för mycket koffein, klantigt av mig!

2009-11-10 @ 14:01:12
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: CZ

Ja det var verkligen något som gjorde mig mer taggad på att sätta nya mål! Ja, jag har gjort samma tabbe jag med.. Riktigt jobbigt det där. Haha..Ja absolut, det var skitkul! Hann med både lite prat o träning.

2009-11-10 @ 22:54:32
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0