- Måndag, nytt upplägg utav schema, Bröst & Fram/utsida axlar + mage

Uppe vid 06:15 idag redan, men det är bra. Slapp att stressa med frukosten, drinkarna & allt som måste vara klart. Låg & slöade till lite Full Frys, sen upp vid 07:00 och blandade till en proteindrink, bestående utav Mjölk, banan & 30g Ultra Pro 3. Svepte den direkt med 2st Omega 3 tabletter & 2 Advamine Z.

Runt 07:20 traskade jag bort till Andy & hämtade honom, därefter mötte vi Daniel och gick en promenad på ca 30-40 minuter. När vi väl var hemma runt 08:00 så var ju frukosten redan färdig ;) Blev en knäckemacka med kokt ägg, minikeso & några räkor till det.


Dagens träning (Ingen kamera idag eftersom att jag har bild på de flesta övningarna, kommer lägga in "färdiga" bilder på dem andra)

BRÖST;

Bänkpress, uppvärmn. 20kg stång utan vikter, 12-15 reps.
Set 1, 45kg x 12
Set 2, 50kg x 12
Set 3, 60kg x 12 (Trodde inte jag skulle klara så många reps, men då blir det höjning nästa vecka.)

Hantelpress med lutad bänk, neråt. (Behöver träna nedre delen av brösten, därför valde jag att luta bänken ner istället)
Set 1, 16kg x 12
Set 2, 19kg x 12
Set 3, 22kg x 10
Set 4, 22kg x 8

Cablecross.

Set 1, 20kg x 12
Set 2, 20kg x 12
Set 3, 20kg x 12

AXLAR; Fram/utsida

Militärpress. (Tar ungefär samma som på axelpress med hantlar, men tycker det känns stabilare med skivstång.)


Set 1, 35kg x 10
Set 2, 40kg x 8
Set 3, 35kg x 10


Kabellyft åt sidan. (Tyngre än man tror, gäller att utföra övningen rätt & inte svinga kroppen, det är axlarna som ska arbeta, inte bålen.)



Set 1, 10kg x 12
Set 2, 10kg x 12
Set 3, 10kg x 10

Hantellyft, rakt fram. (La till denna övning eftersom jag inte kände att axlarna arbetat tillräckligt. Men endast 2 set! Har dessvärre ingen bild till denna övning. Men du använder dig utav två hantlar och lyfter armarna (raka) framåt. Jag själv brukar börja med armen längs sidan av benen, och avsluta ungefär framför ansiktet, sen tillbaka.

Set 1, 9kg x 10/arm
Set 2, 10kg x 8/arm


MAGE;

Började med sit-ups/crunches som uppvärmning, men denna gången i set.

Ca 25 st x 3 set.

'Gungan', är övningen vi svingar en vikt åt sidan, liggandes ner på en "sit-ups bräda". Finns bild längre ner i bloggen. Höjde även denna gång, till 15kg's vikt istället för 10kg's.

Set 1, 15kg x 30
Set 2, 15kg x 30
Set 3, 15kg x 30

'Munken' är övningen då du använder dig utav cablecrossen med ett rep. Finns även bild på denna längre ner i bloggen. Höjning var det idag med från att 'maxat' 65kg till 80kg, men färre reps.

Set 1, 75kg x 10
Set 2, 80kg x 10
Set 3, 80kg x 10

Avslutning, crunches/situps.


Det tog bra idag och jag fick ut vad jag ville utav träningen! Skönt att de första 4 veckornas "uppvärmning" utav kroppen är över nu. Nu är det höja sakta med säkert ;) Spänner faktiskt ordentligt i magen fortfarande, det blir en skön träningsvärk imorgon kan jag tro.
Chefen ringde förresten idag & frågade om jag hade lust att jobba eventuellt, och i min situation kan man tyvärr inte tacka nej till jobb. Skramlar dåligt i spargrisen nu vill jag lova.
Så vi får se, nu väntar jag på hans samtal om jag ska åka eller inte. Blir isåfall Lysekil, vet inte hur länge. Bara att det är nattpass & bra betalt.
Men för det ska jag inte avbryta kosten & träningen, ska försöka hitta något gym i Lysekil så jag gått igenom det nya schemat :) Blir dock inte så mycket bloggande då det är 12 timmars arbete per dag + träning som gäller, resten blir sömn garanterat!

Ha det bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ekbjörn

Mer kolisar till frukost ;)

2009-10-26 @ 23:00:39
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: CZ

Jajemän! Har börjat lägga till havregryn till varje frukost nu, kolisar nog? :P

2009-10-29 @ 12:51:48
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0