Fredag! Biceps & Mage!

Blev en sjukt bra start på denna dag, vaknade 06:40, dvs 20 minuter tidigare än vad larmet var ställt på :) Så upp & hoppa, så var det dags för promenad. Blev en ganska rejäl bit i morse.
Gick förbi Andy vid 07:45 och han var påklädd & redo, ca 30 minuter efter skickade Mr.D sms om att även han var redo, och Daniel stod & väntade på oss i Ekeberg. Alla lika peppade! Fan vad gött!



BICEPS; 


Skiftande hantelcurl .. (Tror detta är en av de mest förekommande övningarna för Biceps.)

1:a Set, 8kg x 12/arm
2:a Set, 10kg x 12/arm
3:e Set, 10kg x 12/arm
4:e Set, 10kg x 12/arm


Preacher Curl med EZ-stång.

1:a Set, 17kg x 12
2:a Set, 22kg x 12
3:e Set, 22kg x 12
4:e Set, 22kg x 12


Koncentrationscurl, stöd emot bänk. (Så att man endast rör armen & inte hela kroppen).

1:a Set, 8kg x 12
2:a Set, 10kg x 12
3:e Set, 10kg x 12
4:e Set, 10kg x 12

/        
Cablecross Curl?                         Hammer Curl (Underarmen in emot dig själv, inte utåt som på t.ex Konc.Curl.

Vi körde lite olika här för att slippa ha så lång vila emellan Set'en, eftersom att vi var 4 st idag & körde sammanlagt 24 reps per set så tar det sin lilla tid.

Jag själv valde att avsluta med HammerCurlen denna gång, kommer skifta till CablecrossCurlen nästa vecka för varations skull.

Set 1, 8kg x 12
Set 2, 10kg x 12
Set 3, 10kg x 12
Set 4, 10kg x 12


MAGE; Uppvärmning av passet blev 70st vanliga sit-ups.



"Djävuls-gungan", Jag & Mr D som döpt den till det, riktigt hemsk, men effektiv. Förvänta dig en grym träningsvärk efter dem första gångerna.
En 10kg's vikt som du slänger åt sidorna, bara röra på överkroppen med vikten en bit ifrån kroppen.

1:a Set, 10kg x 50 (10 normalt bakåtlutat läge men kroppen, 10 långt bakåtlutat läge med kroppen, osv osv.)
2:a Set, 10kg x 50
3:a Set, 10kg x 50
4:e Set, 10kg x 50


Rotationsmaskin? Inte en aning om vad övningen heter om jag ska vara ärlig. Men ni har säkert sett den tidigare.

1:a Set, 25kg x 50 (25 reps/sida)
2:a Set, 25kg x 50 (25 reps/sida)
3:e Set, 25kg x 50 (25 reps/sida)
4:e Set, 25kg x 50 (25 reps/sida)


Cablecross övning här med. Vet inte vad denna övning heter heller. Men du tar ett rep, ett fast grepp & håller händerna intill huvudet. Därefter "buga" ner emot golvet och tillbaka med rak rygg. Det går nog även att "bolla ihop" sig. Men det kändes som denna version tog bäst.

1:a Set, 55kg x 25
2:a Set, 60kg x 25
3:e Set, 60kg x 25

Avslutning, ca 50 sit-ups. Det var bra mycket jobbigare än dem första 70 vill jag lova, haha.. Riktigt bra pass idag.


Litet enkelt mat-tips.


Denna portion består ungefär utav;

* 2 kokta potatisar
* "Lagom mycket" fisk. (Stekt flundra i lite solrosolja)
* Brocolli, tomater & lök
Sen för att det inte skulle vara så tort så la jag dit en klick Mini Keso, naturell. & Citron-peppar så klart ;)

Kommentarer
Postat av: Ekbjörn

Bra jobb och maten såg god ut :) Hoppas du inte tycker jag lägger mig i för mycket nu, men jag tycker ni borde köra färre set med biceps, tänk på att det är en väldigt liten muskel i förhållande till ryggen t.ex ! 6 set körde jag när det begav sig (på den tiden jag tränade biceps) Men jag har rätt lätt för armar (desto svårare för axlar!) men max 10 set skulle jag rekommendera :) Och magen, den sista i cablecrossen är en bra övning, men kör gärna lite tyngre och färre reps, magen är en muskel som alla andra och växer bäst av lite färre reps (10-15) ! kolla min blogg om antal reps :)

Bamsecurl kallas biceps i cable, Bamse gör så när han druckit sin dunderhonung :D

2009-10-23 @ 13:31:49
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: CZ

Tack så mycket! Nej du lägger dig absolut inte i för mycket, för mycket tips skadar aldrig.. Ska lägga in allt detta i min schemaändring nästa vecka, skitbra verkligen. Tack för hjälpen!

Haha, ja, bamsecurl.. kunde man ha räknat ut iofs :D

2009-10-23 @ 13:50:32
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0