Tisdag, Rygg & Baksida axlar.

Vaknade upp på ett sätt jag inte gjort på en väldigt lång tid idag, mysigt :)
Valde att gå upp lite senare idag, så hoppade upp vid 07:30 & åt frukost direkt. Tyvärr ingen morgonpromenad idag. Men ska ta det nu efter inlägget.
Strax innan 09:00 gick vi upp till gymmet, inte mycket till uppvärmning blev det heller, iaf inte spinning eller cardio. Finns ju f*n inte maskiner så att det räcker till >.< Men men, jag mjukade upp kroppen med kroppsrörelser istället, för denna gång.

Blev sammanlagt 17 set allt som allt och det var ännu ett lyckat pass, älskar verkligen det nya schemat redan! =)


RYGG;




Latsdrag, framför huvudet.

Set 1, 50kg x 12
Set 2, 55kg x 10
Set 3, 60kg x 8



Sittande kabel-rodd.

Set 1, 40kg x 12
Set 2, 45kg x 12
Set 3, 50kg x 12
Set 4, 55kg x 10



Hantellyft med stöd emot bänk.

Set 1, 19kg x 12/sida
Set 2, 21kg x 12/sida



Shrugs, med maskin. (Bilden visar en skiv-stång, jag vet. Men övningen stimulerar på samma sätt med maskin, om man gör rätt.) Från rakt läge med armarna, sen höjer du axlarna så långt upp emot öronen du kan, och tillbaka.

Set 1, 80kg x 8
Set 2, 85kg x 8


BAKSIDA AXLAR; Då baksidan av axlar jobbar i stort sett lite hela tiden under rygg passet så la vi till 2 enskilda axelövningar, behöver träna dem en hel del.



Hantel-flies, denna övningen är en av mina favoriter, valde att lägga till den idag.

Set 1, 14kg x 12
Set 2, 14kg x 12
Set 3, 14kg x 10



Omvänd Pec-deck/Cablecross press. Körde denna i Lördags senast, men axlarna känns bra utvilade sen dess, och eftersom att jag "börjat om på nytt" så kör jag allt i ordning som det står på papperet tills jag kommer in i det.

Set 1, 15kg x 10
Set 2, 15kg x 8
Set 3, 15kg x 12 (Andy klarade 12 på varenda set då han har starkare axlar än mig, så gav mig fan på det och satte en 12:a jag med, haha).

Pampadam-padam! Detta var ifrån i morse, och redan nu börjar en grym värk krypa sig på i rygg/axlar, gillart!
Imorgon är det Onsdag, total vilodag, dvs endast promenad/promenader. Inget gym. Men det känns som det behövs en vilodag extra i veckan när man börjat höja lite.. Och ju mer får man ju längta till gymmet ;)

Kommentarer
Postat av: Ekbjörn

"älskar verkligen det nya schemat redan! =) " Kul att höra! Klokt att ta en extra vilodag!

2009-10-28 @ 20:26:04
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Kom in på din blogg genom föregående talares blogg. Intressant läsning och jäkligt kul att se att träningen ger resultat =) Den här åker också in under "Favoriter"

2009-10-29 @ 07:03:54
Postat av: CZ

Ja, en extra vilodag behövs verkligen när man börjat höja vikterna, haha..

Tack så mycket Tobbe! :) Rikigt riktigt kul att folk läser den! Har mycket att tacka Ekbjörn för, han ger mig bra inspiration med sin blogg.

Tack igen!

2009-10-29 @ 12:50:24
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0