Torsdag, Bröst&Triceps, efterlängtat!

Gick upp tidigare än vanligt idag, var uppe redan vid 07:00 och sprang faktiskt. Tog en kvart att vakna till liv, sen gav jag mig ut på min morgonpromenad. På vägen hem gick jag förbi Andy så han var vaken. Träna ensam är inget roligt. Men men, det var inga problem. Han var lika peppad som jag på att träna! 

Hem och ta min 'Atletdrink' & tillskot till frukost & en banan på vägen upp, sen satte vi igång. Kanske lite överdrivet med bilder, men ni behöver ju inte titta om ni inte vill ;).

Började som vanligt med 10-15 minuters uppvärmning på Cardio/Spinningcykel. Sen satte vi igång med passet.



BRÖST;


Bänkpress, uppvärmning utan vikter, 12-15 reps.

Set 1, 30kg x 12
Set 2, 40kg x 12
set 3, 45kg x 12
set 4, 50kg x 12


Hantelpress, lutad bänk

Set 1, 14kg x 12
Set 2, 16kg x 12
Set 3, 19kg x 12
Set 4, tillbaka till 16kg x 10


Hantel-flies, lätta vikter, koncentrerade reps.

Set 1, 8kg x 12
Set 2, 9kg x 12
Set 3, 9kg x 12
Set 4, 8kg x 12


Cablecross, avslutning bröst. Här blir det väldigt lätta vikter för mig då det spänner ordentligt i armen jag bröt för ca 2 månader sen, den är inte helt ok ännu :/. Men planerar en höjning nästa vecka.

Set 1, 15kg x 12
Set 2, 15kg x 12
Set 3, 15kg x 12
Set 4, 17.5kg x 12

Nästa vecka är det börja på 17.5 kg de första Set'en & avsluta med 20kg på sista set.

TRICEPS;

Ännu en muskel det spänner riktigt ordentligt av i armen, det är triceps & biceps jag har störst problem med. Antar att det är sättet man böjer armen på som påverkar min "krigs-skadade" arm.


Vi började med EZ-stången då man endast låter underarmen glida ner emot pannan och tillbaka. (Börjar ifrån utsträckt arm).

Set 1, 5kg vikter + stång x 12 (därefter snabba "push-ups" med stången för att trötta ut tricepsen extra. dvs en tightare variant av bänkpress kan man väl säga.
Set 2, 8kg vikter + se ovan.
Set 3, 10kg vikter + se Set 1
Set 4, 10kg vikter + se Set 1


Andra övningen. Push-downs (en hand i taget, den andra som stöd)

Set 1, 10kg x 12/arm
Set 2, 10kg x 12/arm
Set 3, 12.5kg x 12/arm
Set 4, 12.5kg x 12/arm


Tredje övningen, Kickbacks. Blev alldeles för lätta vikter här, så blir en höjning på i alla fall ett par kg nästa triceps pass.

Set 1, 7kg x 12/arm
Set 2, 8kg x 12/arm
Set 3, 8kg x 12/arm
Set 4, 8kg x 12/arm


Sista övningen, Pushdowns, men jag använde mig utav rep istället. Tycker det är bekvämare än den där gnisslande stången som hjälper till på vägen då den redan väger bly. Var ensam vid denna övning eftersom dem andra hade något möte att passa.

Set 1, 15kg x 12
Set 2, 17.5kg x 12
Set 3, 20kg x 12
Set 4, 22.5kg x 12

Är riktigt nöjd med passet faktiskt, det kändes verkligen att musklerna arbetade även att det inte var allt för tunga vikter på en del av övningarna. Men lika bra att börja lätt & arbeta sig uppåt..

Har 3 bilder till, 2 ifrån ifrån början av passet. Jag tog dem bara för att jämföra med bilder som kommer tas framöver. Den sista bilden är vad jag vräker i mig som återhämtning efter träning.


Ska ta någon bild varje/varannan månad för att se hur kroppen har utvecklats i träningen.



Gött att ådrorna äntligen börjar komma fram, dem kikade fram för bara några dagar sen, aldrig haft dem synliga tidigare i mitt liv. Resultat! =)


Och den avslutande bilden är vad jag vräker i mig efter träning.

*30gram Ultra pro, blandat med mjölk & fiberhavregryn (ca 2-3 dl mjölk & 1.5 dl havregryn.) Tar även detta som frukost.

*En banan, brukar annars mosa ner det i drinken, men palla drickmotståndet, haha. Den fick bli bredvid idag.

* Wasa sport knäckebröd med tonfisk, minikeso & lite lyxräkor över det. Riktigt gott faktiskt :)


Sådär, det var allt om min träning idag. Nu har mamma stått & tjatat om hundarna under hela tiden jag skrivit. Riktigt avkopplande, ELLER INTE! Men lika bra & ge sig ut så har man det gjort, för stunden iaf. Dem ska ju ut sen igen ;)


Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Ekbjörn

Bra ådror där :)Viktigt!

2009-10-22 @ 23:12:25
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0