- Armpass.

Mitt favoritpass! Tror jag? Det är svårt & säga vad som är ens favorit egentligen, tycker alla pass är lika roliga när man väl kommit igång med dem.
Brukar alltid börja mina armpass med triceps övningar, det vill säga baksidan av överarmen för er som inte visste det. Triceps är den muskeln som ger armen dess storlek. Så är ni ute efter ett par köttiga armar, glöm inte bort triceps! Man ser många discobyggare som kommer till gymmet & startar varje pass med en massa bröst & biceps övningar. I vissa fall är det nog så illa att det är de enda musklerna som dem tränar. Men tänk på det hur som helst. Vill ni se breda ut med stora armar så fokusera på Rygg & Triceps, baksidan av kroppen. Den utgör dess storlek, medans framsidan formar kroppen. Hur många Calvin Clein modeller har ni sett med en riktigt köttig rygg? Lägg märke till det hedanefter. Ofta ser man bara ett tight sex-pack & väldefinerade bröstmuskler, utan någon särskild bredd på kroppen. :) Värt att tänka på.
Som ni ser på bilden så går bröstmuskeln från linneskanten och ut till bicepsen, och bicepsen i sig är väldigt liten i förhållande till det som inte är en "kula" på armen. Eller hur? Det är triceps, som är bra mycket större.
Likaså är det med ryggmuskeln, Latissimus Dorsi eller Latsen/vingarna som dem helt enkelt kallas. Den är bredare än vad bröstmuskeln är. Dock är jag inte alls nöjd med min rygg än och kämpar & kämpar för att bygga bredden på den. Så med tiden kommer det förhoppningsvis upp lite bilder som visar en markant skillnad emellan bröst & ryggmuskel. ;)




Är lite småstressad nu eftersom jag precis ska iväg, men hoppas att jag uttryckte mig nog bra för att ni ska förstå.
/CRZ

Kommentarer
Postat av: A

mums

2010-04-13 @ 21:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0