- Benträning i Vimmerby.

I och med att det är storhelg nu och många drar nytta av att Jesus dog/uppstod eller vad han nu än har för betydelse vid påsk, så är Hagadal stängt.
 Som tur är så finns det ett riktigt bra privatägt gym bara 15 minuter bort med bil, nämligen TräningsHuset i Vimmerby. Och det stället ska vi ge oss iväg till idag. Åker in runt 10:00-tiden tillsammans med min far som också satt igång med att träna. Helt rätt! ;)




För min del blir det att träna ben & mage. Ben har jag inte tränat igenom den här veckan ännu, så det ska bli skönt och få känna att man lever nertill också. ;) Magen tränade jag i Onsdags, så den har fått sin vila nu och är redo att brytas ner igen.


En väldigt intressant fråga om magen jag fått höra/sett runt omkring ..
En del människor förespråkar om att "magen kan man egentligen träna varje dag om man vill", "Fan vad jag har tränat mage, körde 250 situps!"

OK? Kroppens muskler fungerar på samma sätt, dem bryts ner när man tränar dem, och byggs upp när man vilar dem. Så funkar det.


När ni tränar bröst till exempel. Ligger ni verkligen och pushar skivstången 50-100 gånger i varje set, sen vilar, och ger er på YTTERLIGARE 50-100 reps? Om det skulle vara så att ni gör det, IMPONERANDE!



Den frågan jag vill att ni ska ställa er själva är skillnaden med eran magträning med resten utav kroppen. När ni tränar amar, rygg, ben, bröst osv borde de flesta känna igen sig någonstans emellan 3-4 set, 8-12 reps?
Varför
tränar ni magen annorlunda? För att han på gymmet med minimalt % kroppsfett och en superbra genetik har ett 6-pack och pekar på sin mage samtidigt som han vräker ur sig "HA! Titta, det funkar ju!" Ok, men det kan funka BÄTTRE!



Börja träna magen så som ni tränar alla andra muskler, öka vikten om ni klarar 50 crunches, tills ni bara klarar 8-10 istället, variera övningarna och träna inte bara sit-ups/crunches. Våran kropp är alldeles för smart för det, och anpassar sig efter det vi låter den vänja sig vid, snabbt. Vila magen i 72 timmar så den får en chans att återhämta sig någongång. Så som ni borde göra med alla andra muskler ..


Kör hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0