- Från Universal Nutrition till Muscletech.

Har under en längre tid användt mig utav produkter ifrån Universal Nutrition, ofta är det Animal det handlar om. Animal Pump, Animal M-stak, Animal Cuts, Animal Test och så vidare ..
Får jag välja en produkt ur Animal-sortimentet skulle det nog bli Animal Pump. Ger ett grymt tryck under träningen och pumpen är sjukt nice! Animal M-stak var jag inte lika nöjd med. Som ska vara "Det mest muskelbyggande tillskottet någonsin!". Faktum är att tillskott bidrar inte med mirakel-resultat. Just eftersom att det bara är ett tillskott. Det absolut bästa oslagbaraste muskelpreparatet någonsin är fortfarande KOSTEN! Men, hur som helst. Tillskott är kul! Och det kan kan faktiskt hjälpa dig under din träning. :)
Idag började med 3 nya intressant produkter, och dessa ifrån Muscletech. Det är en produkt man använder sig utav före passet, naNo Vapor, med sitt utlovande om "zero wait-time", alltså ska du känna av den nästintill direkt och som smöret på brödet få bra energi under passet, och ja. Det höll den! Har kört ett par lätta veckor nu, och nu är det uppvärmning för mina tyngre veckor. 80kg x 10 på bänkpressen var inga problem, inte 90kg heller, trots mina endast 5 timmars sömn(?!). På burken har dem även tagit med en studie om hur mycket varmare en person blir efter ha tagit naNo Vapor, det höll den också. Var megavarm i huvudet & om axlarna framför allt..
Smaken? Nja, lite sisådär. Men det gick ner.
Den andra produkten heter Intra Vol och den ska drickas under passet för Energi/Pump. Fyllde en shaker (7dl) med 2 skopor Intra Vol, och drack ungefär var 7e minut skulle jag tro? Den räckte precis till 50 minuter intensiv träning. Jag vet inte riktigt om jag kan sätta något betyg på den ännu efter första gången. Om det var Intravol eller naNo Vapor som gav mig energin under passet? Men det kommer jag berätta för er om någon / ett par veckor igen.
Till sist, produkten du dricker efter passet, rekomenderad dos är 1 skopa till 1 dl vatten, max 3 skopor till 3.5 dl vatten. Självklart la jag mig över den lägst rekomenderade dosen och hävde i mig 2 skopor till 2.25dl vatten.
Produkten ska genast ge dig en "iskall känsla som rinner genom kroppen" och markant ökad styrka. Styrkan vet jag ju ingenting om ännu eftersom att det är första gången jag dricker den. Iskall känsla i halsen? YES SIR! Det kändes som att dricka en påse krossade halstabletter i vatten som stått i kylskåpet i någon vecka. Fick lite huvudvärk, yrsel & kände mig illamående efter passet, samtidigt som jag kände mig hur pigg som helst i kroppen. Kan ju bero på att jag druckit ungefär 2.5 liter vatten under 50 minuters tid & kroppen inte har en aning om vart den skulle göra av allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0