- "Vissa saker bör man göra ..

Mer eller mindre HELHJÄRTAT!" Mycket bra sagt Vikke. Tanken har slagit mig flera gånger också, och har många gånger velat ta upp det innan. Men har inte orkat, det är en sån fruktansvärd energislukare av & bara tänka på hur lite man får tillbaka för det man gör?
Så hur som helst får det vara slut med det nu. Jag har satt igång tillräckligt många för ingenting nu. I fortsättningen kommer jag att bege mig iväg till gymmet ensam och inte vänta på att någon ska vakna, nyktra till, eller få tillstånd att smyga iväg i 45 minuter. 45 minuter, 3-4 gånger i veckan, och så får man höra "Nej, jag hinner inte idag, jag har tyvärr inte tid den här veckan" och så vidare. Snälla? :)
DET FINNS INGA URSÄKTER FÖR ATT INTE TRÄNA! Givetvis om man är sjuk eller att kroppen säger ifrån, då är det ju självklart att man stannar hemma ifrån passet. Men det är skillnad på om din inställning säger ifrån eller om verkligen din kropp säger ifrån. Det tog mig ungefär 2-3 månader innan min kropp började säga ifrån. Och så aktiv som jag var under den tiden har jag aldrig varit i hela mitt liv. Det var morgonpromenader 7 dagar i veckan, gymmet 4-5 gånger i veckan, ett strikt kost schema utan den minsta lilla godis-bit.
Och vet ni vad jag tog mig upp varje morgon, hoppade över varje godis-bit & fick mig att stå ut när det var som jobbigast?
- Disciplin & Vilja!




MOTIVATION GETS YOU STARTED, HABIT KEEPS YOU GOING!




Kommentarer
Postat av: Asse

stämmer juh fett bra asså.....

2010-04-05 @ 11:31:34
Postat av: CRZ

Klart det gör! :)

2010-04-07 @ 13:33:39
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0