Träningshelg!

Så klart! Vågen visade 92.4kg i morse. Och det kan ha berott på att jag hade lite "ätardag" igår? Åt 60% av en Pizza & kände mig lagom mätt. Det fanns ju dock en baktanke med att lämna kvar lite pizza. Så jag kunde fylla ut med lite smågodis. ;) Hade tänkt äta ganska så mycket godis, men se på f-n. Inte en chans. Det blev nog en 10 bitar, sen var jag dötrött på det. Godis är gott i små mängder någongång ibland. Men det är verkligen inte någonting jag kan sitta & frossa i mig utav. Känns bra.
Idag har jag en sån grym träningsvärk i benen vilket jag hade väntat mig. Har börjat "värma upp" lite för mina tunga veckor. Och igår stod ben på schemat. Och brukar inleda varje pass med knäböj, ger en grym kontakt både fram & bak.
Veckorna innan tung period i knäböj: 2 uppvärmningsset + 10-6-6-8
Brukar ligga någonstans på kg: 60, 80, 90, 60.
Det kanske inte låter alls kaxigt i era öron med dessa vikter. Men stadiet med att ta så mycket vikt som möjligt och se så stark ut som möjligt har jag växt ifrån. Det är för min egna skull jag tränar och ingen annans. Jag lägger mig på vikter så att jag får kontakt med under hela rörelsen. Sen spelar det ingen roll om det är hälften så mycket som någon annan klarar av.
Idag känns tricepsen nog läkta för att kunna klara av ett ultimat bröstpass. Och det är just precis vad jag ska göra om ett par timmar. Blir nog Pappa som följer med upp. Ha en trevlig helg allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0