- Gott nytt år!

Då var 2010 här, vaknade upp pigg som en lärka, tog min morgonpromenad och åt min frukost precis som vilken annan dag som helst .. Skönt!
Frukosten blev lite halvtaskig, eller inte så taskig kanske, men oplanerad. Och det är irriterande när man står & inte vet vad man ska äta efter promenaden. Så det fick bli något så enkelt som:
* Proteindrink, ger ca 36g protein

* Ett ägg, ger ca 7g protte & 5g fett

* En sked keso, fråga mig inte varför? Men det ger ju någon bråkdel av allt det med.

* En 4:e del Dalblads Protein/Energy Bar med smak Banan-Choklad, (ätardag idag!)


Ja, ville mest önska läsarna ett Gott Nytt år & hoppas på att 2010 blir ett år att minnas. Har ni satt upp nyårslöften, mål som är realistiska så uppmanar jag er att följa dem, ni kommer må så sjukt bra utav det i slutändan. :)
Min ätardag idag, och min sista tills jag nått mina förbaskade 7%, var nämligen inne & tränade igår med http://perekbjorn.blogg.se/ & Dennis, vi tränade övre bröst & axlar. Sen gjorde vi allihopa en fettmätning, Per hamnade på 7.4%, Dennis på 9.7% (pga julmaten, men han kommer sköta sin kost ordentligt nu, börjar faktiskt bli lite övertygad om det ;), och jag som hade 8.5 vid förra mätningen den 17e Dec, har faktiskt kommit allt närmre mitt mål, 7.7% det ut! Jag är supernöjd!
Får hoppas att jag är nöjd vid 7% också, har en sån liten tvångskänsla att jag måste fortsätta deffa tills jag verkligen är nöjd!

Nu blir det ut & gå i 60 min med slutdestination Sibylla! :)
Blir en film till maten med föräldrarna & sen ge sig ut på en kvällspromenad igen.
På Lördag kommer Per ner & tränar med oss i Hagadal, vilka vi nu blir. Men han & jag ska i alla fall ge oss in på ett brutalt armpass! :) Även några stycken som ska ta fettmätning. Ska bli kul!
Ha ett fortsatt gott nytt år nu!

Kommentarer
Postat av: Ekbjörn

Kommer bli ett riktigt brutalt armpass :D undrar hur det går med mina armar som inte är vana vid det!

2010-01-01 @ 22:13:19
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Anonym

får man fråga ungefär hur många gram kolhydrater du äter per dag under din deff? Dricker du kolhydrater efter träningspass eller nöjer du dig med "långsamma", dvs vanlig mat efter?

2010-01-02 @ 23:01:51
URL: http://[email protected]
Postat av: CZ

Absolut, det varierar lite emellan 40-70g beroende på hur hårt jag har tränat. Nej jag tar ingen gainer eller speciellt kolhydratsrik mat efter heller. Har sänkt kolhydraterna kraftigt nu under de sista veckorna av deffen & istället höjt Protein & Fett intaget markant. :)

2010-01-03 @ 13:46:15
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0