- Inköp & Planering.

De två roligaste grejerna som finns som rör sig runt träning, det är nog att handla mat & planera kommande träningsvecka.

Man går & läser vid köttdisken & vipps, "Wow, kolla det här Offe, massa protein och inga kolhydrater alls!"
Man hittar nya saker varje gång man handlar i affärerna som är bra för "maskinen" :)


Det här handlade jag idag. 

* 1 limpa Fazer Kärnor & Protein +
* Paprika mix
* 1kg Alaska Pollock
* 2 liter lättmjölk
* 2kg kvarg (kesella lätt fast Lidl's märke med endast 0.3g fett!) 1 burk alá 500g
* 600g Mini Keso, men på Lidl hette det Keso Light,  ca 2% mindre fett än t.ex Arlas Mini keso.
Och allt det här gick inte på mer än 109kr, inte så farligt för ett par stadiga frukostar/mellanmål?
Åkte & besökte min bror i Torsdags nere i Västervik, gästtränade på Västerviks Atlet Klubb, och snacka om en ögonbrynshöjare! Dra åt *!@%!" vilket gym! :) Endast "ben"-rummet var lika stort som Hultsfreds anläggning. Sen fanns det ett avskiljt rum för mag-övningar osv. En massa olika rum faktiskt, sköna crosstrainers med! Osv osv.
Hur som helst lätt en 10-poängare!
Blev ett enklare Rygg, Biceps & Magpass där med min bror och en klasskompis till honom. Ännu ett bra exempel på varför planering är så bra när det gäller träning. Jag i stort sett tänkte ut vad jag skulle träna under min 5 minuters uppvärmning på X-trainern.
Det blev Chins, omvända chins, kabelrodd, hantelrodd, ryggresningar. Sen stångcurls, ez-curl, stående hantelcurl med droppset och avslutningsvis en slags koncentrationscurl i luften. Magen blev det inte mer än enkla crunches och några råa set i en "crunch-maskin"! Svinskön faktiskt! :)
Droppset = du börjar med relativt tunga vikter, kör tills du inte orkar mer, sen sänker du vikterna ett snäpp och bara fortsätter tills du inte orkar igen.



Jag vet inte om detta skulle resultera med snabbare muskeltillväxt eller så, men jag tycker det är skönt att variera och gillar att utmana mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0