- Nu är det igång!

Yepp! Nu är hårdträningen verkligen igång! Martin kom in ifrån Vimmerby idag och tränade samtidigt som mig och Dennis, han körde armar & axlar av vad jag hann att se.
Jag & Dennis gav oss in på ett brutalt bröst, framsida axlar & magpass idag.
Började uppvärmning med endast skivstången, ca 15-20 reps, därefter lätt, tyngre, tungt, lättare igen.. Såg mer exakt ut så här:
Set 1, 55kg x 10
Set 2, 90kg x 11
Set 3, 100kg x 6
Set 4, 70kg x 10

Ja, ni är mer på hur jag menar? Börjar lätt, ökar, nästan max, tillbaka till en lättare igen. :)
Efter detta körde vi Hantelpress med lutad bänk neråt, och jag ökade faktiskt bra idag med vikterna! Slutade på 37kg's hantlarna och målet i Mars är att i varje fall sätta en 6 reps'are på 42kg, känns inte helt omöjligt med tanke på att jag fortfarande ligger på diet, och just för tillfället en väldigt kolhydratss-nål sådan ;)
Hantelpressens set såg ut så här:
Set 1, 26kg x 10
Set 2, 37kg x 10
Set 3, 32kg x 10

3 intensiva set blev det.
Framsida axlar, så var 11.5kg's hantlarna upptagna, vi fick helt enkelt nöja oss med 10kgs, även 3 intensiva set blev det här, 12 hantellyft framåt/arm/set. Avslutade axlar med hantelpress, fast i maskin, vet inte vad den heter riktigt? Även 3 stigande set blev det här. Som avslutning på hela passet blev det Mage, 2 set Crunches, 3 set crunches med vikt & till sist Cablecrunches på 80kg.
Passet gjorde vad det skulle, känner mig knappt levande nu :) Haha, men det är så det ska va, Go Hard or Go Home?! ;)


Har hämtar paket ifrån Gymgrossisten idag, mest grejer till Bulken, blev Animal M-stak, ALA, 2x Creatine Complete och en Shaker.
Gizmo's saker var i paketet med, han ska precis börja med träningen och kände för att ladda upp med, Träningshandskar, Shaker, 2x Creatine Complete, Gainer Pro, Whey 80 & Omega 3 tillskott. Vi började lite smått på hans upplägg ikväll. Hur, när & varför han ska dosera allt. Men eftersom hans mål är att gå upp i vikt kände jag inte riktigt att jag kunde ta på mig allt det själv, har helt enkelt ingen egen erfarenhet av jämnt fördelad viktuppgång, ÄN!
Ska dra med mig honom in till Träningshuset i Vimmerby på Onsdag, och kolla om Per http://perekbjorn.blogg.se/ har några förslag.. Jag har även fettmätning då också! Hoppas jag gått ner någon % iaf, ner till 7.5 skulle va skönt :)

Kommentarer
Postat av: giz

Mkt najs :D

2010-01-04 @ 20:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0