- Som en spark i skrevet.

Ja, jag var inne i Vimmerby vid 07:50 idag ungefär för en fettmätning, jag hade under hela tiden intalat mig själv att inte gråta blod om jag inte gått ner, eftersom jag mätte senast i Onsdags. Så idag var det av med tröjan, tång här & där och resultatet slutade 7.4%, alltså 0.2% åt fel håll.
Det kändes lite som en spark i skrevet. För sen i Onsdags har jag varit riktigt petnoga med kosten och inte den minsta lilla sötsak har trillat ner i matsäcken. Dock vilade jag Torsdagen helt & hållet men igår var jag samtidigt ut & gick 60 min innan frukost och ca 90 minuter på kvällen. Men, atletlivet innehåller både med & motgångar, och detta är trots allt min första motgång sedan detta blev min livsstil. Och samtidigt ingen vidare stor uppgång heller, 0.2%? Låter ganska löjligt ändå va? :)
Till min fördel har jag  http://perekbjorn.blogg.se/ vid min sida som tipsar, peppar och rättar mig när jag behöver det, stort tack till dig Per!
Även ett stort tack till familjen så klart, men det tycker jag ni ska ha klart för er att jag är tacksam :)
Funderade lite på vad som kunde gått så knasigt vid fettmätningen, och något Per har gjort är att han tagit ett par ätar dagar och ätit "vanlig" mat, alltså chockat kroppen en del, och det har ökat förbränningen och resulterat med viktminskning. Och när jag tänker efter så har vi alltid mätt % på eftermiddagarna/kvällarna, dvs efter frukost, lunch & mellanmål och några dagar efter min ätardag. Idag åt jag inte ens någon frukost, har inte haft någon ätardag denna vecka och med tanke på att det var -22 grader ute idag så var jag inte alls pepp på att ut & gå. Sen var jag lite extra slö i morse.
Det är mycket som spelar roll i träningens värld & den här motgången kan jag nog ta lite till min fördel, för nu får jag klura ut vad jag ska göra för att NÅ 7.0%, det finns inte en chans i världen att jag ger upp det här när jag kommit så långt. Och mitt slutdatum var absolut senast sista februari, och helst 2 veckor in i Januari.
Så hur som helst, frukosten idag bestod av en mild atletdrink 2dl mjölk, 0.75dl Whey 80-vanilj, 1dl blåbär&hallon samt ett knäckebröd. Lunchen var 140 g kokt lax, 1dl krossade tomater blandat med rödlök, olika sorters paprika & keso. Blir ett mellanmål runt middagstid och ett par timmar efter det ska jag synda på, tror jag är lite sugen på Kebab idag faktiskt.
Ha det bra allihop!

Kommentarer
Postat av: Anonym

en liten fråga från en nyfiken läsare..



vad anser du om droger i samband med träning? det är ju ganska vanligt att folk tar anabola osv. kan du säga vad du tycker, och om du vet några "positiva" och negativa konsekvenser.



tack på förhand.

2010-01-14 @ 09:44:44
Postat av: CZ

Hejsan Anonym.



Jo, det är allt för vanligt faktiskt. Jag kan inte säga att jag ser något bra i det alls. Innan jag började läsa om kostens betydelse till träning & hur kroppen fungerar osv, så tänkte jag nog som många andra:



"Wow, 15kg muskler på 1 månad, smidig genväg!"



Visst, det är en genväg till muskler.. stela leder, akne, aggressivitet, ett ansikte som liknar en fotboll & en massa bristningar. De sistnämnda sakerna tror jag inte många tänker på.



Så droger/steroider i samband med träning eller utanför träning anser jag absolut inte vara nödvändigt då det finns något så vänligt emot kroppen som mat.

2010-01-16 @ 14:46:33
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0