- Söndag, Bra tryck i maskinen! :)

NÖJD med passet idag! Körde Bröst, framsida axlar & triccar!
¨
Jag vet inte om det har med att göra att jag tränar synergister som gör att jag får mindre kontakt med triceps, när jag kör bröst. För har verkligen svårt för att känna av triceps just under passet, ändå blandar jag tunga övningar med lite enklare. Visst, efter ett par dagar så brukar träningsvärken kika fram i den trehövdade muskeln, men banne mig inte under passet :/ Men men, får testa mig fram. :)
Synergist - Kan enkelt förklara det med att det är en medhjälpare, vid utförande av t.ex Bänkpress så pressar du ju främst upp stången med bröstet, men du kanske har känt att det bränner i både axlar & triceps? Detta beror på att det är bröstets synergister, alltså medhjälpar muskler.


Nu väntar en god köttgryta med potatis & massa grönsaker hos Mormor, imorgon blir det Rygg, baksida axlar & biceps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0