7.2% Kroppsfett & 10 effektiva diettips!

Wohow! Det var inga 7.5% här inte! Utan 7.2! För en vecka sen låg jag på 7.7! Snacka om att det börjar närma sig nu! Per tyckte gott jag kunde unna mig lite nu, jag vet inte om han tänkte på maten eller slippa gå upp vid 05:00 för en morgonpromenad.
Jag valde snabbt bort alternativet att unna mig med snabbmat och tar istället en paus från morgonpromenaden imorgon, då vi troligtvis kommer få skotta en j*vla massa snö på jobbet.
Känns RIKTIGT bra att det har bara gått framåt med mina resultat, det är spännande hur det kommer gå vid uppbyggnaden då jag är tvungen att lägga på mig några % igen. Hoppas i alla fall att mina uträkningar medför en jämn fördelning av både muskelmassa & fett..
22 Oktober
6 Januari
Och slutligen , 10 effektiva diettips! (Från Effektiv Diet, av Ove Rytter & Fredrik Paulún).
1. Bränn fett när dina insulinnivåer är som lägst, dvs innan frukost & efter styrketräning.
2. Ät frukost, och regelbundna mål för resten av dagen, mellanmål, lunch, middag, kvällsmat + mellanmål.
3. Ät mindre kolhydrater & mer protein
4. Låt dagens sista mål (precis innan läggdags) bestå utav huvudsakligen eller endast protein, t.ex Night Pro, Casein, dricker ni inget "sånt där pulver", så innehåller Äggvitan enbart protein.
5. Lita inte blindt på kosttillskott & bantningspiller, det må hjälpa dig en marginal bit på vägen, men kom ihåg att det är Kosten, Träningen, Vilan & Din mentala inställning som formar min kropp.
6. Ät mycket fisk, fisk är Protein & Omega3 rikt.
7. Använd även spegeln för att se dina resultat, inte bara vågen.
8. Planera måltider & mellanmål, det gör allt mycket bekvämare.
9. Krydda gärna maten, vitlök, ingefära t.ex? Det ökar termogensen (kroppens värmeproduktion) och därmed ökad fettförbränning.
10. Plåga inte dig själv, det absolut viktigaste diettipset är att du mår bra, ta EN dag i veckan då du äter det du verkligen har längtat efter, men överdriv samtidigt inte. En gång är ingen gång, det är helheten som avgör.
Har ni några frågor så har ni som känner mig min msn och ni brukar oftast ta upp det där, annars kommentera. Hoppas att alla håller i sin träning där ute nu och fullföljer sina mål. :)
0.2% KVAR!


Bloggar jag följer; perekbjorn.blogg.se/timejoakim.blogg.se/http://babak-ahi.sehttp://metrobloggen.se/annamarialacatus

Kommentarer
Postat av: Emil

Gogo offe förfan! :D

2010-01-06 @ 22:35:02
Postat av: Ekbjörn

Både maten och slippa morgonpromenad! Men det är ju bara för att jag inte vill att du ska ha lägre bf än mig ;)

2010-01-06 @ 22:49:26
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: CZ

Klart Emil, klart! :)



Men så du säger Per, haha! :) 0.2% till sen kommer jag upp till dig igen .. :) 6.5 eller 6% till sommaren. :)

2010-01-07 @ 08:09:28
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: Anne

"kom ihåg att det är Kosten, Träningen, Vilan & DIN mentala inställning som formar MIN kropp."?



Jag ska tänka på vad JAG äter Offe så att DU når ditt resultat snabbare ;p Fast det verkar du iofs inte ha några problem med så... [tummen upp]

2010-01-07 @ 11:59:18
URL: http://trasdockan.bubbleroom.se/
Postat av: CZ

Haha oj, ja det ska naturligtvis vara din kropp :D

Tack!

2010-01-07 @ 16:54:49
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: Bror

grattis fan, fortsätt så :D:D

2010-01-07 @ 23:48:53
Postat av: Edwin

Bra jobbat, jag har tränat på rätt bra på sistonde jag med. Kanske blir en liten blogg av det lite senare i vår :). Mycket inspirerande att se dig ta hälsan på allvar!

2010-01-08 @ 00:25:14
Postat av: CZ

Tack bror! Tack Eddan! :) Gött att du håller i det med. Vet ju om att du är en seriös människa med båda fötterna på jorden! :P

2010-01-08 @ 20:05:38
URL: http://czamorano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0