Sommaren närmar sig, eh?

Nja? Tyckte för första gången att det var skönt med slask ute på vägarna igår. Det är ju ett klart tecken på att snön är på väg bort och våren/sommaren på väg in.. Men till sin "stora" förvånan så vaknar man upp till snöfall ändå. :/ Men men, nu är det inte väderrapporter jag sysslar med utan träning. Och på gymmet spelar det ju ingen roll vad det är för väder utanför. ;)

 

Söndag 28/2 - Min första friska dag efter magsjukan, så otroligt skönt & vara av med det. Var planerat att träna denna söndag (beroende på hur jag mådde förstås). Kände mig lite sådär halvpepp på träning, ville inte falla tillbaka i sjukdom. Men sen beslöt sig både min kära flickvän & mor att styrketräna. Och det tog inte många sekunder innan jag fastslagit mitt beslut heller. Rygg, biceps samt baksida axlar väntade!

Med mina nyainköpta kläder från bland annat G-Star-butiken & Budo & Fitness-butiken i Stockholm så bar det av. Det var ganska mycket folk på gymmet idag. Mestadels såna man kände, och då är det roligt att träna! För de flesta av dem är där för att träna & inte ta plats. Det kan nog vara det värsta jag vet när det gäller gymmet. Folk som åker upp dit för att umgås & prata? *Beep!* på gymmet ska det tränas, inte konverseras. Det kan man lika gärna göra ute i caféterian tycker jag. Sen är det klart man kan växla ett par ord i vilan mellan set'en. :) Utöver det, 110% fokus på passet!

Jag började passet med 4 set latsdrag som jag inte alls tycker om att köra i Hagadal, ställningen är alldeles för kort så jag kan inte utföra övningen fullt korrekt. Därefter gick jag över till sittande kabelrodd, hantelrodd, dubbelhandsfattad rodd & avslutningsvis med bellybacks.
Så efter ryggpasset 3 set shrugs för trapezius (tjurnacken), så vet nog de flesta vad jag pratar om? Till axlarna blev det några set hantelflyes. :)

Och så biceps, en muskel jag fått extra bra kontakt med nu på senare tid då man utför övningarna rätt .. Började med Stångcurl (pyramidträning), dvs stegrande vikt i varje set vilket ofta resulterar med färre reps. Därefter liggande bicepscurl med stång i cablecrossen, liggandes på en bänk. Rörelsen blir då i en annan vinkel, snett uppifrån & ner istället för tvärtom. Kul & Bra med variation. Avslutningsvis koncentrationscurl i cablecross.






Kände verkligen att jag fick ut maximalt av passet denna gång också, och jag verkligen längtar tills i eftermiddag då jag ska köra slut på bröstet, tricepsen & framsida axlar. Köpte nämligen ett gymbälte man kan hänga vikter i till exempelvis dips.


Dips utan vikt. Tränar triceps, framsida axlar & brösten. Beror lite på hur du håller kroppen.



Framöver funderar jag på att skaffa en hemsida istället för blogg. Någon som är duktig på det? Hör gärna av er på mailen i så fall:

[email protected]

Tanken är att jag ska börja "videoblogga" en del. Kanske inte helt & hållet. Men ja, filma övningarna. Lär bli mycket roligare så :)


Kommentarer
Postat av: Micke

Håller med helt och hållet. Vad fan ska de på gymmet och göra. Vi tränar väl inte käkmusklerna där eller? :P "Shut up and train!" ;)

2010-03-01 @ 18:36:14
Postat av: Micke

Håller med helt och hållet. Vad fan ska de på gymmet och göra. Vi tränar väl inte käkmusklerna där eller? :P "Shut up and train!" ;)

2010-03-01 @ 18:37:00
Postat av: CRZ

Haha ja eller hur. Ska lägga en beställning på en sån t-shirt ikväll tänkte jag :D

2010-03-01 @ 19:54:19
Postat av: Micke

haha, ja en sån t-shirt eller "go hard or go home!" :P

2010-03-01 @ 20:20:39
Postat av: CRZ

Skulle lika gärna kunna bli en sån ja .. :)

2010-03-01 @ 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0