Veckans pass & deffsnack.

Igår tränade jag Rygg, biceps & baksida axlar som jag berättade om tidigare. Idag blev det raka motsatsen:
Bröst, triceps & framsida axlar. Sen har vi morgondagen då Ben, mage & utsida axlar står på schemat. Så vilar jag 3 dagar, för att sedan sätta igång med Rygg, biceps & baksida axlar igen. 3 dagar on, 3 dagar off. Ska köra detta schemat i 6 veckor till ungefär. Därefter är deffen ett faktum. Kommer att lägga till mycket morgonpromenader, intervallpass & annan givande cardio för att bli så "tight" som möjligt fram till sommarsäsongen.
Anledningen till att jag börjar deffa redan i April är för att jag inte ska gå in för hårt denna gång. Jag har mer erfarenhet nu än tidigare och vill försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt.. Därför är det en bra tid för mig & börja i April. Gott om tid och kommer troligtvis räcka med att lägga om kosten & köra morgonpromenader för & chocka kroppen maximalt. Tidigare deff bestod av 5 dagar styrketräning & 6 dagar kondition, varav vilodagen var morgonpromenad, middagspromenad & kvällspromenad på 30-60min/tillfälle. Vägde inte mer än 83.9kg då och såg ut så här: 

Förhoppnings då har lagt på mig några hg muskler under dessa månader & resultaten kommer vara klart bättre om jag får som jag vill. ;)
Kör hårt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Pär

hur brukar du lägga upp kosten under deff? Kcal? antal gram protein, kolhydrater, fett, kosttillskott samt antal måltider om dagen?

2010-03-01 @ 21:38:20
Postat av: CRZ

Jag nollar skräpmaten helt enkelt. Att ta ut antal gram protein, fett, kolisar osv tycker jag tar onödigt med tid bara. Jag gör allt enkelt. Äter jag t.ex 1 kycklingfilé & 3dl ris nu, så blir det istället 2 kycklingfilér, 1dl ris & massa sallad sen vid deffperioden. Tycker det är en roligare utmaning att lära känna sin kropp än & att springa & väga hela dagarna. :) Men det är ju bara jag..



Tror jag låg mellan 2000-2300 kcal under deffen, dem gånger jag räknade. :)

2010-03-02 @ 06:39:13
Postat av: Pär

nej jag håller med dig att det är lite överkurs att räkna och väga allt man äter och det är ganska svårt också om man inte äter samma varje dag. tänker man till lite går det nog ganska bra ändå. Jag är mest nyfiken på hur andra gör, detta blir första året jag faktiskt ska ge deffen en ärlig chans.

2010-03-03 @ 22:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0